Нийгмийн даатгалын ерөнхий хууль /шинэчилсэн найруулга/

18 дугаар зүйл.Нийгмийн даатгалын шимтгэлийн хувь хэмжээ

Эхэд тэмдэглэсэн төлөв
Албан эхэд хүчинтэй
Баталсан
Сангийн хувилбар нийтэлсэн

Legalinfo.mn-ийн эх бичвэрийн унших хувилбар. Хамгийн сүүлийн өөрчлөлт, мөрдөх хугацааг албан эхээс шалгана уу.

Legalinfo.mn дээрх албан эх
#

18.1.Ажил олгогч болон энэ хуулийн 7.2, 7.3, 7.4, 7.5-д заасан даатгуулагч дараах хувь хэмжээгээр сар бүр нийгмийн даатгалын шимтгэл төлнө:

#
Хуулийн эх бичвэрийн хүснэгт 1
Нийгмийн даатгалын төрөлАжил олгогчийн цалин хөлсний сан, түүнтэй адилтгах орлогоос төлөх шимтгэлийн хувь хэмжээ /хувиар/Даатгуулагчийн цалин хөлс, түүнтэй адилтгах орлогоос төлөх шимтгэлийн хувь хэмжээ /хувиар/
1.Тэтгэврийн даатгал8.58.5
2.Тэтгэмжийн даатгал1.00.8
3.Үйлдвэрлэлийн осол, мэргэжлээс шалтгаалсан өвчний даатгал0.3, 1.2, 2.2-
4.Ажилгүйдлийн даатгал0.60.2
Шимтгэлийн дүн10.4,11.3,12.39.5

/Энэ хэсэгт 2026 оны 07 дугаар сарын 02-ны өдрийн хуулиар "Ажил олгогчийн цалин хөлсний сан, түүнтэй адилтгах орлогоос төлөх шимтгэлийн хувь хэмжээ /хувиар/" гэсэн баганын "3.Үйлдвэрлэлийн осол, мэргэжлээс шалтгаалсан өвчний даатгал" хэсгийн "0.5, 1.5, 2.5" гэснийг "0.3, 1.2, 2.2" гэж, "4.Ажилгүйдлийн даатгал" хэсгийн "0.5" гэснийг "0.6" гэж, "Шимтгэлийн дүн" хэсгийн "10.5, 11.5, 12.5" гэснийг "10.4, 11.3, 12.3" гэж өөрчлөлт оруулсан бөгөөд 2027 оны 01 дүгээр сарын 01-ний өдрөөс эхлэн дагаж мөрдөнө/

#

18.2.Үйлдвэрлэлийн осол, мэргэжлээс шалтгаалсан өвчний даатгалын шимтгэлийн хувь хэмжээг хөдөлмөрийн эрүүл ахуй, аюулгүй ажиллагааны шаардлага, эрсдэл бүхий ажлын байрны хөдөлмөрийн нөхцөлөөс хамааралтайгаар ажил олгогчийн цалин хөлсний сан, түүнтэй адилтгах орлогоос ялгавартай тогтоох бөгөөд шимтгэл төлөх ажил мэргэжлийн жагсаалт, шимтгэлийн хувь хэмжээ, хэрэглэх журмыг Нийгмийн даатгалын үндэсний зөвлөлийн саналыг үндэслэн Засгийн газар батална.

#

18.3.Энэ хуулийн 7.7-д заасан даатгуулагч дараах хувь хэмжээгээр гэрээгээр тохиролцсон хугацаанд нийгмийн даатгалын шимтгэл төлнө:

#
Хуулийн эх бичвэрийн хүснэгт 1
Нийгмийн даатгалын төрөлДаатгуулагчийн өөрөө мэдүүлсэн орлогоос төлөх шимтгэлийн хувь хэмжээ /хувиар/
1.Тэтгэврийн даатгал11.5
2.Тэтгэмжийн даатгал1.0
3.Үйлдвэрлэлийн осол, мэргэжлээс шалтгаалсан өвчний даатгал1.0
Шимтгэлийн дүн13.5
#

18.4.Энэ хуулийн 7.3.3-т заасан Монгол Улсын иргэний төлөх нийгмийн даатгалын шимтгэлийн хэмжээг Нийгмийн даатгалын үндэсний зөвлөл тогтооно.

#

18.5.Эрүүл мэндийн даатгалын шимтгэлийн хувь хэмжээг Эрүүл мэндийн даатгалын тухай хуулиар зохицуулна. /Энэ хэсгийг 2026 оны 07 дугаар сарын 02-ны өдрийн хуулиар хүчингүй болсонд тооцсон бөгөөд 2027 оны 01 дүгээр сарын 01-ний өдрөөс эхлэн дагаж мөрдөнө/

Энэ зүйлд иш татсан заалтууд

Энэ зүйлийг иш татсан заалтууд